Annonse, PPC annonsering
Hva er CTR i "Yandex. Direct"? Hovedsiden CTR CTR
De sier at reklame - det er en svært lukrativ forretning. Imidlertid kan mange nybegynnere argumentere med det. Deres annonsering budsjetter smelter foran øynene våre, dulter borti en merkelig figur: CTR. Det viser seg at den viktigste faktoren i beregningen algoritme av CPC. La oss prøve å forstå hva CTR "Yandex. Direkt", og hvordan å bli venner med ham. Problemet, ifølge eksperter, global. Forstå denne faktoren vil spare mye penger på en reklamekampanje og mer penger.
Noen ord om "Yandex. Direkt"
Internett - er den mest populære plattformen for å markedsføre produktet eller tjenesten. Den har en rekke selskaper, hvis virksomhet er begrenset til organisering av samhandling mellom de som ønsker å orientere seg om, og webmastere, som er folk som gir sitt eget nettsted for annonser.
De største mulighetene i denne bransjen i søkemotorene. Dette er selskaper engasjert i etableringen av spesialisert programvare. Du er stadig vender dem når vi leter etter informasjon.
"Yandex. Direct" er en av de mest populære reklamebyråer i russisk språk Internett. Det er organisert på grunnlag av selskapet som skapte den selvtitulerte søkemotor. "Yandex. Direct" gir annonsører og eiere (webmastere). Først bruke penger på noe å gjøre seg kjent, sistnevnte får en liten del av dem for å gi sine egne nettsteder.
Servis, deres binding til hverandre, selvfølgelig, styrer prosessen. Han må hele tiden opprettholde en balanse mellom annonsen og klikker på den. Ellers vil det gå på og annonsører og webansvarlige. Og besøkende føler at hans tjenester ikke kvalitativ nok og gå til en annen søkemotor. Internett - en svært konkurransedyktig område. Nå som du forstår hva temaet for diskusjonen er deklarert, kan du gå til hjertet av saken. Så, hva er CTR "Yandex. Direct"?
regler
Det skal forstås at de involverte i reklame, mye. De bruker de samme viktige setninger derfor konkurrere med hverandre. Og som en dommer opptrer "Yandex. Direct". Utdanning, organisert av selskapet, gir litt informasjon om det, men ikke nok.
Hensikten med "Yandex" - bærende eiendeler. Det skaper regler som tillater hver annonsør å ta så mye som mulig. For eksempel kan prisen en klikk på "Yandex. Direct" skiller seg fra lignende annonser. "Dommer" ikke er å se på hvor mye du er villig til å betale, og en gjennomgang av forbrukeren. Det er mer viktig for folk som krysser annonsen.
Hvis du forstår dette punktet, deretter finne ut hva CTR i "Yandex. Direkt" og hvordan det påvirker budsjettet, vil det være enklere. Igjen, har selskapet ingen rolle hvor mye penger du er villig til å gi det, hvis annonsene er opprettet stygg eller ikke offentlighetens interesse. Den søker å få fra hverandre litt mer, i den forstand av sin virksomhet.
Hva er CTR i "Yandex. Direkt"
I den tekniske støtten beskrevet dette konseptet er ganske rimelig. CTR (klikk gjennom rate) er en indikator på CTR banner eller annonse. Beregningsformelen omfatter to indikatorer: antall konverteringer og inntrykk. CTR - det er privat mellom dem. Det er, for å få det, må du klikk delt inntrykk. Men ikke alle så enkelt.
Først av alt, "Yandex" ikke umiddelbart vurdere dette tallet. Når de bestemmer hvilke annonser fokuserer han først på spådd CTR. Og som "Yandex" mottar data - ingen egentlig forstår. Det samme teknisk støtte forklart som fokuserer på den gjennomsnittlige ytelsen av lignende reklamekampanjer, tar hensyn til karma av området (hvis den finnes).
Ekte CTR begynner å bli vurdert først etter et visst antall visninger. For eksempel, bør de ha vært i 2016 til å være minst 400. Kostnaden per klikk på "Yandex. Direkt" avhenger av denne indikatoren. Jo mindre, jo dyrere vil det annonse.
annonsering enheter sortering logikk
La oss se på et eksempel som viser hvordan CTR rate - CTR. Du og jeg er to av annonsøren. Man er villig til å betale 20 rubler. for hver kunde handling, den andre synes synd på disse midlene. Han sa prisen på 10 p.
sine kampanjer kjøres for en stund. Som et resultat, har "Yandex" sett de første hundre inntrykk fikk 5 klikk. Hans CTR - 5%. Den andre annonsør tilbrakte sin kampanje mye bedre. Han for de samme hundre visninger mottatt CTR - 15%. Godt gjort!
Og som samtidig tjente Yandex? Fra første: 20x5 = 100R. Den andre: 10x15 = 150r. Hvem er det lønnsomt? Det er klart for alle fordi annonsene viser samme tidsperiode. Men med en mer økonomisk, men flittig annonsør, "Yandex" får mer. Så hodet å lure seg selv vil ikke gi denne arbeidsnarkoman prioritet. Og som en bonus - en lavere kostnad per klikk.
Det påvirker bare CTR budsjettet?
Annonsørene prøver hele tiden å justere til "Yandex. Direct". Utdanning for de som ønsker å starte egen virksomhet er i bedring. For å oppnå et resultat, og for ikke å brenne, må du være interessert i nye produkter, studere andres erfaringer. For eksempel, for en tid siden ble det klart at "Yandex" har reagert på hele kampanjen, og ikke på en egen banner. Den analyserer hvordan minutt ekspert samlet søkeord, slik de brukes når du oppretter annonser.
I tillegg, "Yandex" samler informasjon om hvert domenenavn. Hvis det er ugunstig, snakker vi om 'karma nettstedet. " Det påvirker søkeresultatene, derfor øker prisen på et klikk. Lær spesifikt, om det er noe negativt om ditt nettsted, kan du bare eksperimentell måte. Du må lage to identiske annonser, noe som fører til en annen adresse. For prisen, vil den foreslåtte tjenesten se hva han hadde bedre holdning.
Hvordan øke CTR?
Spesialister har mange meninger om dette spørsmålet. De fleste av dem er tilbøyelig til å tro at du bør arbeide gjennom annonsen. Slik starter du samle alle mulige ledetråder. Deres kvalitet "Yandex" må analysere når du skal sjekke kampanjen. Jo bedre søkeordene, jo lavere pris. Denne eksperter har funnet i praksis.
Andreplassen i å forbedre CTR tar selve annonsen. De viktigste vilkårene for å være tittelen og teksten. Det må oppgis når du oppretter en kampanje. "Yandex" forstår dette tegnet som et ønske om å annonsere på den eksakte forekomsten av ordet. Dette eliminerer de ekstra, ikke-målvisninger. Derfor betyr det ikke redusere CTR.
Stopp ord
Det er en servicefunksjon som lar deg ikke vise annonser på visse spørsmål. De kalles "stoppord". For eksempel ønsker å annonsere strøk. Selvfølgelig må alle forespørsler med dette ordet beregne og vedta. Når du har søkeordsetninger, lese dem nøye. Det kommer garantert til å være en "sild under en pels" og mye mer. Slike anmodninger om de ikke er forbudt, vil redusere vår score, udorozhat hele kampanjen. Det vil si at når du lager reklame er viktigst å trene viktige setninger.
publikum utvalg
Også et viktig punkt. "Yandex" har fokusert på viktige setninger. Men ikke alle som skriver forespørsler har penger eller kapasitet til å kjøpe varer eller bestille tjenester. Denne delen av publikum skal bli avskåret. For dette stedet er det i alder, geografisk plassering. Du trenger ikke folk fra Magadan så en annonse for salg av blomster i Yalta? De vil ikke bruke en krone på dem, gjør muligheten for at disse menneskene ikke har. Fordi det skal igjen se nøye på hvem du tilby dine tjenester. Gjør et portrett av en sannsynlig kjøper til det og guidet. Deretter "Yandex" vil gi deg en god CTR, men selve kampanjen - en alvorlig inntekt. Lykke til!
Similar articles
Trending Now